|
|
|
|
社会問題、時事問題を英語で読むことで、「外国語運用能力」を高める。
|
|
|
英文エッセイを読むことを通して、社会問題、時事問題についての理解が深まる。
|
|
|
C:コミュニケーション能力 〇 I:外国語運用能力 ◎
|
|
|
いわゆる英文和訳と平行して、文中に出てきた概念や問題点を掘り下げて考察する。リスニングも行なう。
|
|
|
Zoomを使用。英文和訳とリスニングに教師によるを組み合わせる。
|
|
|
教科書の章立てに沿って行なう。最終回に試験。
Chapter 1 Going Viral: How are some people getting so famous online? Chapter 2 Tourist Traps: How is overtourism reshaping life for locals? Chapter 3 Deal Me In: What makes poker tournaments so popular? Chapter 4 Full Contact: Are some sports too rough? Chapter 5 Fake News: How does false information pass off as news? Chapter 11 A Perfect World: How close are we to achieving world peace? Chapter 12 Modern Frankenstein: Will genetic engineering change life as we know it? Chapter 13 Tinted Lenses: Is it possible to be truly objective? Chapter 14 Get Well Soon: How are X-rays affecting healthcare today? Chapter 15 The Need for Speed: Is it time to restrict how fast cars can go?
|
|
|
|
|
学期末の試験(80%程度)に、出席状況や授業への貢献など(20%程度)を加味して総合的に評価する。試験問題の範囲や解答のポイントは事前に説明する。
|
|
|
|
教員の発言が常に正しいとは限らない。質問や意見を歓迎する。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|